Kelakar

10 01 2010

Hahahahahahahahaha =D

Lucu sangat-sangat hari ini. Macam mana boleh lupa. Pagi tadi punya la confident, bangun pagi-pagi, mandi, solat, bersiap mekap cantik-cantik (tak la sampai tabarruj, sapu bedak ngan pakai lip gloss jer), busana hari ni punyala mengancam (mengalahkan Ariel) jubah biru turqoise dipadankan dengan tudung baru lagi. Sampai lab awal dalam pukul 7.18 pagi, tup..tup..tup..tengok roster, saya kerja malam hari nie. hahahahaha…..kesal tak berkesudahan.  Tak pe la, at least boleh la study hari nie. Lepak kat bilik kak Am, so boleh kuar lambat. Sempat jugak selesaikan banyak perkara, reshuffle jadual untuk bulan ni, mana yang bertindan dengan tutorial, tukar la dengan kawan, itu pun jenuh merayu-rayu pada kawan-kawan, semua tak free 23 haribulan, akhirnya Jennifer la penyelamat saya.

Alhamdulillah, semalam saya berjaya menghabiskan satu chapter untuk subjek Principle of Management. Ok la, ada yang boleh adsorbed terus dalam kepala otak, ada yang just bace sepintas lalu. Semangat! tapi tak tahu la kalau dah lama-lama nanti. Semoga terus konsisten, sebab belajar pjj macam nie nak kena pandai managed, kalau tak banyak akan tertinggal. Dalam hujung minggu nie kemungkinan besar dah dapat assignment. Tak pe, syukur. Saya dah dapat bayangkan untuk 4 tahun ni, hidup saya adalah kerja->Study->tutorial->assignment->halaqah. Inilah yang berulang-ulang. Semoga apa yang akan dilakukan nanti tidak lari dari tujuan asal  manusia diciptakan oleh Allah s.w.t (Adz- Zariyat : 56). Hidup mesti seimbang. Lagi satu nak kongsi, saya suka stail study macam nie. Lebih banyak belajar sendiri, tak faham boleh discuss dalam myLMS, tak ada kelas langsung hanya tutorial. Bila kaji semula masa study diploma dulu pun saya macam ni. Bagi saya kelas untuk saya tak banyak membantu (memangla tak membantu, masuk kelas tidur…tapi saya dengar apa pensyarah cakap), tapi bila balik saya akan study dan discuss dengan kawan-kawan atau jumpa tutor. So tak jauh beza dengan stail ODL ni. Cuma satu, tak boleh main-main, kena fokus, kena rajin, sebab banyak buku nak kena baca, buku belajar, buku halaqah….(wawawawa buku Ushul fiqh yang kak nabila bagi pinjam tak study lagi) tak boleh jadi. Ok la nak study.

p/s-> nak tido dulu…bangun pastu nak kena study English for Oral Comunication. Masa panjang lagi, masuk kerja jam lapan malam. 7.55 mlm pun sempat lagi.

Tindakan

Information

One response

10 01 2010
kak ct

salam…bagus2 lily… semoga lily berjaya dalam pekerjaan dan pelajaran…

Tinggalkan Jawapan

